Otvoreni, interdisciplinarni tim (Open, interdisciplinary teams)

STATISTIKA

Preporučeno vrijeme čitanja

30 min


Preporučeno vrijeme implementacije

Kroz cijeli transformacijski proces


Uloge sudionika

Voditelj tima radi kao moderator između članova tima koji imaju različite uloge u timu ovisno o njihovim specifičnim vještinama i sposobnostima



Opis:

Interdisciplinarni timovi s različitim vrstama znanja, vještina, iskustva i stajališta su kreativniji, inovativniji i donose bolje odluke. Kao vođa tima, morate povezati različite perspektive s jednom proizvodnom jedinicom. Prava atmosfera i struktura olakšavaju taj zadatak. Sljedeći koraci pomoću primjera pokazuju kako voditelj tima uspješno uspostavlja interdisciplinarni tim. Ovaj primjer i lekcije naučene iz implementacije mogu se primijeniti na organizaciju u cjelini.

Faze:

  1. Uspostavite interdisciplinarni tim tako što ćete izabrati ljude iz različitih odjela, s različitim obrazovanjem i različitih hijerarhijskih razina. Razgovarajte s članovima tima o zadatku i postavite jasan cilj i viziju.
  2. Smislite jednostavna pravila suradnje s timom. Važno: svatko treba poštovati vještine drugih i svatko treba biti jasan o procesu i svojoj ulozi. Cilj bi trebao biti kooperativna atmosfera u kojoj se promovira konsenzus i traži se doprinos.
  3. Implementirajte učinkovite komunikacijske strategije koje podržavaju razmjenu unutar tima i zajedničko odlučivanje, npr. korištenjem alata za suradnju ili platformi za dijeljenje.
  4. Tijekom radne faze možda ćete morati djelovati kao moderator. Najčešći problemi su vezani uz pojmove specifičnih tema, različite pesrpektive korisnika i znanja kojim raspolažu.
  5. Nakon završetka projekta, razmislite o napretku projekta i raspravite o daljnjim poboljšanjima u budućoj suradnji s članovima tima.