Testiranje (Testing)

STATISTIKA

Preporučeno vrijeme

60-120 min


Stupanj težine

Umjereno


Sudionici

Tim i idealno bi bilo ljudi za koje dizajnirate. Ako to nije moguće onda ljudi koji do sada nisu bili uključeni u razvoj i koji sada trebaju preuzeti ulogu vašeg potencijalnog korisnika.


Predlošci



Opis:

Testiranje je važan korak za dobivanje i razumjevanje izravnih povratnih informacija od vaših korisnika o početnoj ideji digitalnog poslovnog modela. Također podržava razvoj nečega što stvara dodanu vrijednost koja se kasnije može koristiti. Testiranje je uvijek temelj za daljnje poboljšanje vašeg proizvoda/usluge i za preispitivanje vaše opće ideje.

Faze:

  1. Posložite svoj testni tim:
    • moderator, odgovoran za objašnjenje konteksta prototipa korisniku, kako bi korisnik mogao razumjeti situaciju i postavljati pitanja;
    • glumac, odgovoran za određenu ulogu pri prezentiranju scenarija;
    • promatrač, odgovoran da vidi sve što korisnik radi, vodi bilješke, ako je to moguće snima postupak;
  2. Planirajte svoje testiranje:
    • definirajte što želite dobiti ovim testiranjem;
    • definirajte što želite reći korisniku;
    • definirajte jasna, jednostavna i otvorena pitanja;
    • planirajte cijeli testni scenarij;
    • odaberite svoju testnu grupu sa 3-5 osoba (neutralne osobe koje nisu uključene u razvoj);
  3. Prikažite svoj prototip i vaše platno s poslovnim modelom testnom timu. Tražite konstruktivne pozitivne i negativne povratne informacije;
  4. Predstavite prototip i platno s poslovnim modelom ne iznoseći previše detalja. Nemojte reći kako funkcionira, kako će korisnici imati koristi itd. Neka korisnici dožive prototip. Ne pokušavajte prodati svoju ideju;
  5. Pratite korisnike kako koriste prototip, zamolite ih da vam kažu što misle, kako se ili što osjećaju prilikom korištenja/gledanja prototipa;
  6. Postavite popratna pitanja kao što su npr. "Što mislite o...", "Zašto ga upotrebljavate na ovaj način?", "Hoćete li biti spremni platiti za to?" itd.
  7. Sakupite i zapišite povratne informacije. Pomoći će vam razviti ili poboljšati vašu ideju (pogledajte niže tablicu za prikupljanje povratnih informacija);
  8. Nastavite prikupljati povratne informacije tijekom svih iteracija razvojnog procesa.