Testiranje (Testing)
STATISTIKA
Preporučeno vrijeme
60-120 min
Stupanj težine
Umjereno
Sudionici
Tim i idealno bi bilo ljudi za koje dizajnirate. Ako to nije moguće onda ljudi koji do sada nisu bili uključeni u razvoj i koji sada trebaju preuzeti ulogu vašeg potencijalnog korisnika.
Predlošci
- Tablica za prikupljanje povratnih informacija (PDF)
- Digitalni alati za testiranje prototipa (PDF)
- Tablica za prikupljanje povratnih informacija (PUB)
- Digitalni alati za testiranje povratnih informacija (PUB)

Opis:
Testiranje je važan korak za dobivanje i razumjevanje izravnih povratnih informacija od vaših korisnika o početnoj ideji digitalnog poslovnog modela. Također podržava razvoj nečega što stvara dodanu vrijednost koja se kasnije može koristiti. Testiranje je uvijek temelj za daljnje poboljšanje vašeg proizvoda/usluge i za preispitivanje vaše opće ideje.
Faze:
- Posložite svoj testni tim:
- moderator, odgovoran za objašnjenje konteksta prototipa korisniku, kako bi korisnik mogao razumjeti situaciju i postavljati pitanja;
- glumac, odgovoran za određenu ulogu pri prezentiranju scenarija;
- promatrač, odgovoran da vidi sve što korisnik radi, vodi bilješke, ako je to moguće snima postupak;
- Planirajte svoje testiranje:
- definirajte što želite dobiti ovim testiranjem;
- definirajte što želite reći korisniku;
- definirajte jasna, jednostavna i otvorena pitanja;
- planirajte cijeli testni scenarij;
- odaberite svoju testnu grupu sa 3-5 osoba (neutralne osobe koje nisu uključene u razvoj);
- Prikažite svoj prototip i vaše platno s poslovnim modelom testnom timu. Tražite konstruktivne pozitivne i negativne povratne informacije;
- Predstavite prototip i platno s poslovnim modelom ne iznoseći previše detalja. Nemojte reći kako funkcionira, kako će korisnici imati koristi itd. Neka korisnici dožive prototip. Ne pokušavajte prodati svoju ideju;
- Pratite korisnike kako koriste prototip, zamolite ih da vam kažu što misle, kako se ili što osjećaju prilikom korištenja/gledanja prototipa;
- Postavite popratna pitanja kao što su npr. "Što mislite o...", "Zašto ga upotrebljavate na ovaj način?", "Hoćete li biti spremni platiti za to?" itd.
- Sakupite i zapišite povratne informacije. Pomoći će vam razviti ili poboljšati vašu ideju (pogledajte niže tablicu za prikupljanje povratnih informacija);
- Nastavite prikupljati povratne informacije tijekom svih iteracija razvojnog procesa.