Komunikacijska strategija (Communication Strategy)

STATISTIKA

Preporučeno vrijeme čitanja

40 min


Preporučeno vrijeme implementacije

Razvoj dobre komunikacijske strategije može trajati nekoliko dana.


Uloge sudionika

Sudionici trebaju razmisliti o vlastitim komunikacijskim planovima popunjavajući predloške. Dodatna potpora može se dobiti u prostorima DIGITRANS inkubatora


Predlošci



Opis:

Razvoj dobre komunikacijske strategije ključni je čimbenik uspjeha digitalne transformacije poduzeća. Stoga morate razumjeti ulogu komunikacijske strategije i osigurati da svi njegovi elementi, uključujući i sadržaj, odabrani medij i ključne poruke, otvaraju put prema dvosmjernoj komunikaciji.

Prepoznati će te izvore strahova i otpora ljudi prema promjenama, uključujući komunikacijske nedostatke, nedostatke vještina, nedostatak motivacije ili organizacijske manjkavosti. Menadžeri imaju ključnu ulogu u prihvaćanju upravljanja promjenama time što pružaju odgovarajuće informacije, uključuju ljude u odluke vezane uz njihov rad i vode primjerom. Stoga ćete morati uložiti dodatne napore kako biste osigurali dovoljno "razgovora jedan na jedan" s vašim zaposlenicima i voditeljima, u projektnom timu ili u organizacijskim jedinicama.

Faze:

1. Razvijte odgovarajuću komunikacijsku strategiju i dosljedan komunikacijski plan uzimajući u obzir vaše poduzeće: viziju, cilj, medije, poruke, kontrolne točke, odgovornosti i akcijske planove.

2. Odaberite odgovarajuće metode komunikacije i koristite postojeće i nove komunikacijske alate:

  • Koji simboli, imena ili slogan će biti korišteni?
  • Koje su ključne poruke u procesu promjene?
  • Koje ciljne skupine/zaposlenici/donositelji odluka/dionici bi trebali biti informirani i kojim redoslijedom, kojim medijem i stilom, u kojem vremenskom periodu?
  • Koja tehnička sredstva bi trebala biti korištena?

3. Razvijte stav i kulturu za privlačenje svih sudionika u proces, provjerite mišljenje zaposlenika i pregledajte komunikacijski plan s menadžerima i voditeljima na različitim razinama.

4. Svaka komunikacijska inicijativa mora uzeti u obzir načela marketinga i koristiti emocionalne slike i priče.

5. Najbolji programi promjena pojačavaju temeljne poruke redovitim i pravodobnim savjetima koji su kako inspirativni tako i djelotvorni. Komunikacija bi trebala biti dvosmjerna te bi trebala zaposlenicima pružiti prave informacije u pravo vrijeme, zatraži njihov input i povratne informacije te provjeriti njihov emocionalni odgovor na ono što su čuli. Programi promjena često zahtijevaju prekomjernu komunikaciju kroz višestruke, nepotrebne kanale. Međutim, komunikacija mora biti na vrijeme, koordinirana, dosljedna i osobna. Najbolji voditelji promjena govore iz srca i prenose duboki osjećaj osobne predanosti. Oni govore konzistentnu priču i smatraju priču ključnom odgovornošću u procesu promjene.